I knit, therefore I exist.                                      Home   Patterns   Blog

fredag 17 februari 2012

Nu i var kvinnas hem – Now in every (swedish) woman's home

He he, med viss överdrift :) Mitt mönster Tulipanaros finns med i veckans nummer av Året Runt, nr 8. Jättekul! De tänker också ha en knitalong, sticka mössan tillsammans med läsarna, på sin Facebooksida. Ett tips för den som känner för lite social stickning på svenska.
Ha ha, with some exaggeration :) My pattern Tulipanaros is in this weeks issue of Året Runt (All Year Around, a swedish women's weekly magazine), no 8. Exciting! They are going to have a knitalong with their readers on their Facebook page. A tip for those who wants a little social knitting in swedish.



I mitt eget stickande har jag äntligen kommit mig för att göra något av den här härliga härvan av Marilyn sockgarn från Chili Gredelin.
In my own knitting, I have finally gotten around to making something from this lovely skein of Marilyn sock yarn from Chili Gredelin.


Det är en underbar färgställning som skiftar mellan rosa, hallon, julröd, vinröd och plommon. Mycket vacker, men svår att fotografera. Men glansen syns tydligt i alla fall. Och det är otroligt mjukt.
It is a wonderful colourway that shifts between pink, raspberry, christmas red, wine red and plum. Very beautiful, but hard to photograph. But you can see the shine clearly. And it is incredibly soft.

Jag tänkte försöka mig på något lite mer återhållsamt än vanligt. Större delen av foten i slätstickning, för att det visar färgerna så bra. En liten medaljong i spetsstickning i övergången mellan foten och benet. Slätstickning igen, och precis innan resåren (jag tror att jag skall ha resår i alla fall) en rad av den minsta detaljen från medaljongen.
I'm trying for something a bit more understated than usual. Most part of the foot in stockinette stitch, because it shows the colours so well. A small medallion in lace where the foot meets the leg. Stockinette again, and a row of the smallest part of the medallion just before the ribbed cuff (at least I think I'm going to do a ribbed cuff).

Ni får ursäkta provlappens oblockade tjusighet, men jag tror man kan få en idé i alla fall. Och innan någon frågar, det gråa i bakgrunden är en köpt kofta med en märklig resårstickning som jag inte har lyckats klura ut. Än.
You will have to forgive the unblocked glory of the swatch, but I think you can get the idea. And before you ask, the grey in the background is a bought sweater with a strange rib that I haven't been able to work out. Yet.


1 kommentar:

  1. Wow, you have been working hard and published so much, good for you. The designs are really pretty and simple, don't stop!

    SvaraRadera