I knit, therefore I exist.                                      Home   Patterns   Blog

tisdag 10 januari 2012

Pust! Phew!

Äntligen klar med deadline-stickning! Det lustiga är, att när jag absolut inte borde göra något annat än att sticka på det där projektet som det är så bråttom med, så får jag tusen idéer. Allt känns mycket roligare än att göra det jag måste...
Finally done with deadline knitting! The funny thing is, when I absolutely should not do anything else than working on that urgent project, I get a thousand ideas. Everything else feel so much more interesting than doing what I have to...

Så naturligtvis var jag tvungen att påbörja en del "flyktprojekt". 
So naturally I had to cast on some "escape projects".

Som resulterade i den här söta kragen. Gamla spetsmönster rakt igenom, i ett underbart entrådigt silkesgarn från Sjöalyckans Silke. Det är deras Schappesilke Nm 2,5/1, 250m/100 g. Det är tänkt att det skall bli en mössa och halvvantar/pulsvärmare också.
Which resulted in this pretty cowl. Old lace patterns all the way, in a wonderful single-ply silk yarn from Sjöalyckans Silke. It is their Schappesilke Nm 2,5/1, 250m/100 g. A hat and fingerless mitts/wristwarmers are planned too.

Och för att verkligen distrahera mig, så blev det ett set med mössa och vantar. Någon form av krage skall det också bli. Detta är Stoff och Stils Merino Wool.
And to really distract myself, a hat and mitt set. Some kind of cowl is in the works. This is Stoff och Stil,  Merino Wool.



1 kommentar: